2310464993 Ιασωνίδου 19, Θέρμη, Θεσσαλονίκη logos.gnosi@gmail.com
hero image

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Χαρακτηριστικά συµπτώµατα παιδιών µε Μαθησιακές Δυσκολίες
• Δυσκολία στην κατανόηση και επεξεργασία αφηγηµατικού γραπτού ή προφορικού λόγου.
• Δυσκολία στην οργάνωση σκέψης και κατακτηµένων γνώσεων και στη µεταφορά τους στο γραπτό ή και στο προφορικό επίπεδο.
• Δυσκολία στην έκφραση και διατύπωση της σκέψης και κεκτηµένων γνώσεων στο γραπτό ή και προφορικό επίπεδο.
• Αργός ρυθµός επεξεργασίας γλωσσικών πληροφοριών (άκουσµα ή ανάγνωσµα).
• Δυσκολία στην άσκηση της ανάγνωσης.
• Δυσκολία ή και αργός ρυθµός στην άσκηση της γραφής και γραπτής επεξεργασίας ιδεών (ορθογραφία ή και γραπτή έκφραση).
• Δυσκολία στην κατανόηση χωρο-χρονικών εννοιών.
• Δυσκολία στην κατανόηση αριθµητικών εννοιών.
• Δυσκολία στην αποστήθιση ή και αποµνηµόνευση λέξεων-φράσεων.
• Δυσκολία στην εύρεση και χρήση κατάλληλων λέξεων.
• Χαµηλή σχολική επίδοση που δεν αντανακλά τις πραγµατικές ικανότητες του παιδιού.
• Χαµηλή επίδοση σε εξετάσεις, διαγωνίσµατα και σχολικές διαδικασίες, όπου το παιδί καλείται να λειτουργήσει κάτω από αγχωτικές συνθήκες και περιορισµένα χρονικά όρια.
 
Οι δυσκολίες µάθησης εκτός από τη σχολική αποτυχία, δηµιουργούν πολύ συχνά και δευτερογενή ψυχολογικά προβλήµατα όπως χαµηλή αυτοεκτίµηση και αυτοπεποίθηση, αποµόνωση και περιθωριοποίηση από τα συνοµήλικα παιδιά, συναισθηµατικές διαταραχές, προβληµατική συµπεριφορά κ.ά.
Τόσο ο τρόπος µε τον οποίο εκδηλώνονται όσο και η πιθανή αιτιολογία των Μαθησιακών Δυσκολιών εµφανίζονται ιδιαίτερα διαφοροποιηµένα από παιδί σε παιδί. Ενώ ένα παιδί µπορεί να έχει κάποια γνωρίσµατα Μαθησιακών Δυσκολιών, ένα άλλο παιδί έχει άλλα γνωρίσµατα και σε διαφορετικό βαθµό δυσκολίας.

Επίσης δεν αφορούν µόνο τις ικανότητες του παιδιού αλλά εµπλέκουν και τους παράγοντες -οικογένεια, ευρύτερο σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο- µέσα στους οποίους κινείται, εξελίσσεται και καλείται να λειτουργήσει το παιδί.

Η άµεση ευαισθητοποίηση του σχολείου και της οικογένειας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την έγκαιρη διάγνωση και αποτελεσµατικότερη αντιµετώπιση των δυσκολιών µάθησης του παιδιού. Τα ιατροπαιδαγωγικά κέντρα στα οποία µπορούν να απευθυνθούν οι ενδιαφερόµενοι συνήθως είναι σταθερές µονάδες σε γενικά ή ειδικά νοσοκοµεία ή σε συµβουλευτικά κέντρα, όπως τα Κέντρα Ψυχικής Υγιεινής. Σύµφωνα µε τις τελευταίες νοµοθετικές ρυθµίσεις, στη διαγνωστική διαδικασία εµπλέκονται και τα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΕ∆ΑΣΥ).

Η έγκαιρη διάγνωση των δυσκολιών - προβληµάτων µάθησης του παιδιού οδηγεί στην αποτελεσµατική αντιµετώπισή τους. Όσο πιο νωρίς –χρονικά- εντοπιστούν οι δυσκολίες - προβλήµατα µάθησης του παιδιού τόσο πιο αποτελεσµατική µπορεί να καταστεί η αντιµετώπισή τους. Γενικά τα παιδιά µε Μαθησιακές Δυσκολίες πρέπει να µάθουν το πώς µαθαίνουν - γνωστικές στρατηγικές µάθησης - και σ’ αυτό το εγχείρηµα οφείλουν να εγκύψουν όλοι, οικογένεια, δάσκαλοι, πολιτεία, κοινωνία.

Πίσω